Dyreholdsopgave D & E
OPGAVE D
Dokumentation og formidling
13. Beskriv hvordan I vil formidle udviklingen i dyreholdet og bruger/borgergruppens læringsudbytte
14. Hvordan stilladsere læreprocessen? (piktogrammer, iagttagelsesark, bestemmelsesark, vendespil, modeller mm.)
OPGAVE E
Perspektivering
15. Hvilken ny viden fik du selv gennem arbejdet med dyreholdet?
16. Hvilke etiske spørgsmål giver dyreholdet mulighed for at arbejde pædagogisk med?
17. Hvilke perspektiver tænker I jeres dyrehold har (almen dannelse, den åbne skole…)?
18. Hvilke gode oplevelser gav dyreholdet anledning til?
Dokumentation og formidling
13. Beskriv hvordan I vil formidle udviklingen i dyreholdet og bruger/borgergruppens læringsudbytte
- Forklare hvad vi skal og hvorfor
- Bruge piktogrammer til formidlingshjælp
- Gå med hele vejen
- Stille åbne spørgsmål og opretholde dialog
14. Hvordan stilladsere læreprocessen? (piktogrammer, iagttagelsesark, bestemmelsesark, vendespil, modeller mm.)
- Vi bruger piktogrammer til at synliggøre processen for børnene.
- Børnene får “fuglebingo” (iagttagelsesesark), med hjem til foderklokken, så de kan se hvilke fugle der kommer og spiser på denne årstid i deres valgte område.
OPGAVE E
Perspektivering
15. Hvilken ny viden fik du selv gennem arbejdet med dyreholdet?
- Vi fik viden om hvordan høns lever og hvordan de skal passes, fodres og håndteres
16. Hvilke etiske spørgsmål giver dyreholdet mulighed for at arbejde pædagogisk med?
- Hvad skal vi med hønsene når vi er færdige?, slagtes eller gives videre
- Hvorfor holder vi høns?
17. Hvilke perspektiver tænker I jeres dyrehold har (almen dannelse, den åbne skole…)?
- Den naturvidenskabelige del som: viden om høns, deres behov, udseende, funktion
- Den pædagogiske: Empati, ansvarsfølelse, samarbejde, dannelse
18. Hvilke gode oplevelser gav dyreholdet anledning til?
- Mødet med dyret
- Følelsen af at tage sig af dyret
- Følge med og se udvikling fra lille høne til større høne
Kommentarer
Send en kommentar