Dyreholdsopgave D & E

OPGAVE D 
Dokumentation og formidling

13. Beskriv hvordan I vil formidle udviklingen i dyreholdet og bruger/borgergruppens læringsudbytte

  • Forklare hvad vi skal og hvorfor 
  • Bruge piktogrammer til formidlingshjælp
  • Gå med hele vejen
  • Stille åbne spørgsmål og opretholde dialog

14. Hvordan stilladsere læreprocessen? (piktogrammer, iagttagelsesark, bestemmelsesark, vendespil, modeller mm.)

  • Vi bruger piktogrammer til at synliggøre processen for børnene.
  • Børnene får “fuglebingo” (iagttagelsesesark), med hjem til foderklokken, så de kan se hvilke fugle der kommer og spiser på denne årstid i deres valgte område.

OPGAVE E 
Perspektivering

15. Hvilken ny viden fik du selv gennem arbejdet med dyreholdet?

  • Vi fik viden om hvordan høns lever og hvordan de skal passes, fodres og håndteres

16. Hvilke etiske spørgsmål giver dyreholdet mulighed for at arbejde pædagogisk med?

  • Hvad skal vi med hønsene når vi er færdige?, slagtes eller gives videre
  • Hvorfor holder vi høns?

17. Hvilke perspektiver tænker I jeres dyrehold har (almen dannelse, den åbne skole…)?

  • Den naturvidenskabelige del som: viden om høns, deres behov, udseende, funktion
  • Den pædagogiske: Empati, ansvarsfølelse, samarbejde, dannelse

18. Hvilke gode oplevelser gav dyreholdet anledning til?

  • Mødet med dyret
  • Følelsen af at tage sig af dyret
  • Følge med og se udvikling fra lille høne til større høne

Kommentarer

Populære opslag